Takuu ja huolto
Tuotteilla on valmistajan myöntämät takuuehdot. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa yleensä materiaali- ja valmistusvirheet. Tuotteen takuuaika käy ilmi tuotekortista sekä lähetyslistasta, mikä toimii takuutodistuksena. Takuun voimassaolo alkaa toimituspäivästä. Takuun alaisen vian omaava tuote ensisijaisesti huolletaan kuntoon. Mikäli huoltoa ei voida suorittaa, vaihdetaan tuote ominaisuuksiltaan vastaavaan tuotteeseen. Takuu ei koske ohjelmien, datan tai siirrettävien tallennusvälineiden vahingoittumista tai menettämistä, ohjelmistovikoja, nestevaurioita, mekaanisia vaurioita tai muita vastaavia.
Jos tuotteessa on selvä takuunalainen virhe, suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä tuotteen valmistajaan tai sen maahantuojaan Suomessa huoltopaikan ja –käytännön selvittämiseksi. Useimmissa tapauksissa suora kontaktointi tavarantoimittajaan antaa nopeimman vastauksen huolto- ja takuukysymyksiin.
Keskitetty asiakaspalvelumme auttaa sinua tarvittaessa takuuasioissa.Yhteydenotot sähköpostitse asiakaspalvelu@carlson.fi tai puhelimitse 02033 4488. Asiakaspalvelumme on avoinna MA-PE 8-20 LA 8-18 SU 12-18.
Alta löytyy infoa merkkikohtaisista takuu- ja huoltokäytännöistä sekä tärkeitä yhteystietoja.
Acer
Tekninen tuki
Asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 10-17. Tuotteille, joissa on takuu voimassa ja asiakkaille joilla on Acer Advantage
p. (09) 8763574
Takuun ulkopuolisille tuotteille:
p. 0600 04505* (arkisin klo 10-17)
*Puhelun hinta 0,95 €/min
Kun epäilet Acer –tietokoneeseen tulleen huoltoa vaativaa vikaa, voit olla yhteydessä Asiakaspalveluumme.
Ennen yhteydenottoa, ota seuraavat tiedot esille, sillä tarvittavan tiedon saaminen yhdellä kertaa nopeuttaa huomattavasti asian selvittämistä:
• viallisen laitteen malli ja sarjanumero
• ostokuitti
• mahdollisimman tarkka vikaseloste, etenkin mahdolliset virheilmoitukset ovat tärkeitä ongelman ratkaisemisen kannalta
• omat yhteystietosi
AEG
Kaikkiin AEG tuotteiden takuuseen tai huoltoon liittyvissä asioissa ota yhteyttä AEG kuluttajaneuvontaan.
Kuluttajaneuvonta
p. 030 600 5200
Ma - Pe klo 9-16
Kiinteä puhelinverkko:
8,28 snt/puhelu + 3,2 snt/min
Matkapuhelinverkosta:
19,2 snt/min
http://www.aeg.fi/Support/
AEG takuuehdot: http://www.aeg.fi/Support/Takuuehdot/
Asus
Ota yhteys aina Asuksen tukeen.
Asus tuotteilla on 1 tai 2 vuoden takuu riippuen mallista. Tietokoneiden akun takuuaika on yksi (1) vuosi.
Huom! Muistathan toimittaa mahdolliset salasanat laitteen mukana huoltoon.
Toimita huoltoon aina koko laite, ei pelkkää AC-adapteria, akkua tai muuta osaa. Mikäli vika vaikuttaa olevan virransyöttöön liittyvä niin toimita aina huoltoon myös laitteen virtalähde.
Asus asiakaspalvelu - Tuki p. 09 6937 9690
Avoinna: MA-PE klo 9-18
http://www.asus.com/newfi/support/
http://www.asus.fi/Static_WebPage/Support/
- mikäli ongelma ei puhelimessa ratkea, asiakas saa tapausnumeron - rma.asus.fi sivustolta asiakas käy täyttämässä noutokaavakkeen (tänne syötetään tuesta saatu tapausnumero)
Asus DOA Prosessi
Doa-aika on 7 päivää.
Doa-aikana ota aina yhteys Asus tukeen!
p. 09 6937 9690
ASUS Tuki & Huolto: https://eu-rma.asus.com/pick_eu/fin/
BenQ
Tuki
Finland
Takuun ja teknisen tuen yhteystiedot:
Tekninen tuki: p. 09 8171 0191 (klo 10-18)
RMA Helpdesk: p. 09 8171 0188 (klo 10-18)
Näytöt: 3 vuoden on-site takuu vaihtolaitteella
Projektorit: 3 vuoden takuu, ensimmäinen vuosi on-site vaihtolaitteella
2. ja 3. vuosi korjaamotakuu (pickup, repair and return)
Lamppu: Lampun tuntien mukaan / 12 kk. (kumpi täyttyy ensin)
DOA: Vikailmoitus tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa ostosta
Vialliset tuotteet, on-site takuulla:
Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan vialliseksi syyntyy siitä RMA numero. Asiakas saa esitäytetyn ja maksetun palautuslomakkeen vialliselle tuotteelle jonka jälkeen hän on yhteydessä DHL:n ja sopii vaihtoajannkohdasta. DHL toimittaa korvaavan tuotteen asiakkaalta ja noutaa samalla viallisen laitteen asiakkaallta.
Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä BenQ:n kotisivuilla osoitteessa:
http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3
Vialliset tuotteet, ”pickup, repair and return” takuulla:
Asiakas on puhelimitse yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen, jossa ongelma ja vika käydään läpi. Mikäli laite todetaan vialliseksi syyntyy siitä RMA numero. DHL noutaa viallisen tuotteen asiakkaan ilmoittamasta osoitteesta ja toimitaa tuotteen huoltokumppanille. Tuote korjataan ja DHL palauttaa tuotteen asiakkaalle.
Vaihtoehtoisesti vikailmoitus voidaan tehdä BenQ:n kotisivuilla osoitteessa:
http://benq.fi/support/contact/index.cfm?region=50&query=3
Huolto
http://benq.fi/support/contactus/servicewarranty
Bosch
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme
p. 0207 510 700
Auki 24 h 7 päivää viikossa
Soittajahinta on:
Lankapuhelimesta 8,28 snt/puhelu + 7 snt/min (alv 23%)
Matkapuhelimesta 8,28 snt/puhelu + 17 snt/min (alv 23%)
Kuluttajapalvelu
p. 0207 510 700
Auki: Ma-to klo 9-12
Perjantaisin suljettu
Bosch-kodinkoneet huoltoneuvon
p. 0207 510 720
www.bosch-home.fi
Lisää Bosch-tietoa osoitteesta:
http://www.bosch-home.fi/Huoltopalvelu.html
Braun
Ota yhteys valtuutettuun huoltoon.
Apuwatti Oy
Kaakelikaari 2 A
01720 Vantaa
p. 0600 16644 (1,02 €/min+ppm/mpm)
email: huolto(ät)apuwatti.fi
kotisivu: www.apuwatti.fi
Canon
Jos tarvitset apua Canon-tuotteesi, Canon-sovelluksen kanssa tai huoltoon liittyen niin voit soittaa meille numeroon 020 366 466 *
HelpDeskimme on tavoitettavissa maanantaista perjantaihin klo 9.00 ja 17.00 välisenä aikana. Puhelun aikana sinulta voidaan kysyä joitakin lisätietoja. Suosittelemme tuotteen lisäksi seuraavien tietojen olevan käsilläsi:
• tuotteen tarkka mallinimi (esim. EOS 400D)
• tuotteen sarjanumero
• tietokoneesi käyttöjärjestelmä, mikäli sellainen on käytössä (esim, Windows XP, Mac OS 10)
• mahdollisen aiemman HelpDesk yhteydenottosi tapausnumero (jotta säästymme tietojen uudelleen kirjaamiselta)
Huom:
Sinulta tullaan kysymään myös sähköpostiosoitteesi, jota voidaan käyttää kyselyn lähettämiseen. Antamallasi palautteella autat meitä palvelujemme jatkuvassa parantamisessa. Mikäli et halua osallistua kyselyyn, ole hyvä ja jätä tämä sähköposti huomioimatta. Sinuun ei tulla ottamaan uudestaan yhteyttä, mikäli ei ole tarvetta yhteydenottoon koskien lähettämääsi kysymystä.
* Puhelun hinta: 8,28 snt/puhelu + 11,99 snt/min
Lisätietoja osoitteesta:
http://www.canon.fi/Support/
Connectech
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkkosivut http://sinox-europe.com
Doro
DORO tuotteiden tuesta sekä huoltamisesta vastaa Mobila Electronics Oy. Mobila Electronics huoltaa DORO tuotteet, sekä myy niiden tarvikkeita (esim. akut), katso lisää kohdasta Huolto & Korjaukset.
Tekninen tuki on saatavana sähköpostilla tai soittamalla, puhelun hinta normaali paikallisverkkomaksu tai matkapuhelumaksu. Käyttöohjeita voit hakea viereistä kohdasta "Etsi käyttöopas tuotteellesi" ja lisäksi oheen on listattu vastauksia useimmin kysyttyihin kysmyksiin.
Tekninen tuki
klo 10-18 (arkisin)
p. 09 3157 7346
http://www.doro.fi/Tuki/
Electrolux
Electrolux huolto ja tuki
Kaikkiin Electrolux tuotteiden takuuseen tai huoltoon liittyvissä asioissa ota yhteyttä Electrolux kuluttajaneuvontaan.
Puhelin kuluttajaneuvonta:
030 600 5200
Ma - Pe klo 9-16
Kiinteä puhelinverkko:
8,28 snt/puhelu + 3,2 snt/min
Matkaviestinverkosta:
19,2 snt/min
http://www.electrolux.fi/Global-pages/Page-Footer-Menu/Ylareuna/Ota-yhteytta/
Electroluxin takuuehdot: http://www.electrolux.fi/Support/Takuuehdot/
EL33T GAMING
Takuu 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.auroragroup.fi
Epson
Kaikkiin Epson tuotteisiin koskeviin kysymyksiin ota yhteyttä Tekniseen tukeen.
Suomenkielinen kaikkien tuotteiden tekninen tuki ja huolto:
p. 0201 552090 ma-pe klo 9-18
Tekninen tuki
Lataa helposti tuotteeseesi sopivat päivitykset, driverit, oppaat ja ohjekirjat.
Tarkista löytyykö ongelmaasi vastaus usein kysytyistä kysymyksistä (FAQ)
Nopean vastauksen tekniseen ongelmaan saat myös sähköpostitse level.one@epson.fi
E:ZO
Takuu 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.auroragroup.fi
F-Secure
Soita F-Securen tukeen: Palveluaika ma-pe 8-18 p. 09 2520 5050
https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/support
Garmin
Takuuaika 2 vuotta ostopäivästä.
Useimmiten ongelmat johtuvat laitteen ohjelmistosta. Ohjelmisto- ja karttapäivitykset löytyvät osoitteesta http://www.garmin.com/fi/support
Huolto / Tekninen tuki: (klo 9-17) p. 09 6937 9758
Grundig
Takuuaika 24 kk.
https://www.grundig.fi/tervetuloa-grundigin-asiakaspalveluun/
Sähköpostiosoite servicesuomi@grundig.com
Helkama
Kaikissa Helkama- kodinkoneiden takuutapauksissa on aina ensin otettava yhteyttä keskushuoltoomme ja tehtävä sinne asianmukainen selvitys mistä laitteesta on kyse ja mikä vika laitteesta on havaittu. Keskushuoltomme ottaa tämän jälkeen tapauksen välittömästi hoidettavakseen ja ohjeistaa paikallista huoltoliikettä jatkotoimenpiteiden suhteen. Samoin kuluttaja saa tällöin välittömän palautteen asian etenemisen suhteen.
Keskushuollon yhteystiedot
Osoite: Pohjois-Suomen Sähkö Oy, Kauppaneliö 12, 60100 Seinäjoki
Kuluttajaneuvonta:p. 06 421 9542, klo 9-16
Huoltokutsu tästä: http://www.pssahko.fi/huolto-ja-varaosat/helkama-huoltokutsu/
helkama@pssahko.fi
Kaikilla maahantuoduilla Helkama – kodinkoneilla on 24 kuukauden (2v.) takuu, joka kattaa em. mainitut esiin tulleet puutteet. Laitteen virheellisestä käytöstä ( vastoin käyttöohjeistusta) johtuvat viat eivät kuulu takuun piiriin.
Kuluttajan on hyvä säilyttää ostokuitti todistuksena ostopaikasta / ostopäivästä, jolloin asioiden hoito takuu tapauksissa helpottuu huomattavasti.
Huawei
Ota suoraan yhteyttä valtuutettuun Huawei-huoltoliikkeeseen:
Mobylife Helsinki Oy
Hiomotie 30
FI-00380 Helsinki
Finland
Avoinna Ma-Pe klo 9-17
p. 0600 0 1060
(1,49 €/min+mpm)
huolto@mobylife.fi
http://www.mobylife.fi
Huoltoon toimittaminen
Vastaanotamme postitse ja eri rahdintoimittajien välityksellä laitteita jälleenmyyjiltä, yksityisasiakkailta, yritysasiakkailta ja sopimusasiakkailta. Käyttäjät voivat toimittaa laitteensa myös suoraan myymälämme kautta.
Yksityisasiakkaat
Posti
Laitteen voi toimittaa huoltoomme veloituksetta kirjelähetyksellä, käyttäen alla olevaa osoitetta:
Mobylife Helsinki Oy
Tunnus 5012086
00003 VASTAUSLÄHETYS
Lähettäjä vastaa lähetyksen asianmukaisesta pakkaamisesta.
Posti Oyj:n kirjepostin maksimikoko on 250 mm x 400 mm x 30 mm ja maksimi paino 2 kg.
Laitteen mukana pitää aina toimittaa takuutodistus (mikäli kyseessä on takuuhuolto).
Tutustuttehan toimitusehtoimihmme, sekä huoltoon toimittamisen muistilistaan osoitteissa:
Toimitusehdot http://www.mobylife.fi/fi/toimitusehdot
Huoltoon toimittamisen muistilista http://www.mobylife.fi/fi/huoltoon-toimittamisen-muistilista
Kirjekokoa suuremmat lähetykset, lähetetään Mobylifen asiakaspalautustunnuksella 607207
Mobylife Helsinki Oy
Hiomotie 30
00380 Helsinki
Lähettäjä vastaa laitteen asianmukaisesta pakkaamisesta ja suojauksesta kuljetuksen aikana. Mobylife Helsinki Oy ei ole vastuussa laitteen vaurioista tai katoamisesta kuljetuksen aikana.
Tulostettava huoltosaatepohja
Innergie
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://www.myinnergie.com/us
Jabra
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://www.jabra.com
Jamo/Klipsch
Takuuaika 5 vuotta, poikkeuksena elektroniikkaosat 2 vuotta.
Maahantuojan/valmistajan valtuuttama huolto p. 041 469 4010 (ma-to 9-17)
http://www.rljservice.fi/
Vain huoltoihin sekä huolto-ohjeisiin
liittyvät asiat ja kysymykset:
huolto@rljservice.fi
Valmistajan verkkosivut http://www.jamo.com
JBL
Takuuaika 12 kk.
Tuki https://fi.jbl.com/support-contact.html#ns
Kenu
Takuuaika 6 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.kenu.com
Koss
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://www.koss.fi
Kotikokki
Kaikissa Kotikokki- kodinkoneiden takuutapauksissa on aina ensin otettava yhteyttä keskushuoltoomme ja tehtävä sinne asianmukainen selvitys mistä laitteesta on kyse ja mikä vika laitteesta on havaittu. Keskushuoltomme ottaa tämän jälkeen tapauksen välittömästi hoidettavakseen ja ohjeistaa paikallista huoltoliikettä jatkotoimenpiteiden suhteen. Samoin kuluttaja saa tällöin välittömän palautteen asian etenemisen suhteen.
Keskushuollon yhteystiedot
Osoite: Pohjois-Suomen Sähkö Oy, Kauppaneliö 12, 60100 Seinäjoki
Kuluttajaneuvonta: p. 06 421 9542, klo 9-16
Kaikilla maahantuoduilla Kotikokki – kodinkoneilla on 24 kuukauden (2v.) takuu, joka kattaa em. mainitut esiin tulleet puutteet. Laitteen virheellisestä käytöstä ( vastoin käyttöohjeistusta) johtuvat viat eivät kuulu takuun piiriin.
Kuluttajan on hyvä säilyttää ostokuitti todistuksena ostopaikasta / ostopäivästä, jolloin asioiden hoito takuu tapauksissa helpottuu huomattavasti.
Lenovo
Lenovon tuki ja huoltokutsut; Lenovo, Thinkpad, ThinkCentre
Asiakaspalvelu p. +358 97 47 90 251
Takuuhuolto
Lenovon kuluttajatuotteilla on kahden vuoden nouto-palautus takuu.
1. Ongelmatilanteissa loppuasiakas ottaa yhteyttä Lenovon asiakaspalvelun numeroon p. +358 97 47 90 251.
2. Mikäli asiakaspalvelu ei pysty ratkaisemaan ongelmaa puhelimitse, asiakkaalle lähetetään rahtikirja sekä pakkausohjeet.
3. Asiakas sopii itselleen sopivan noutoajan suoraan kuljetusyhtiön kanssa.
4. Huollon jälkeen laite palautetaan takaisin lähettäjälle.
DOA (Tuote on valmiiksi viallinen)
1. Mikäli tuote on valmiiksi viallinen tulee asiakkaan reklamoida siitä 14 päivän kuluessa ostopäivästä.
2. Valmiiksi vialliset laitteet korvataan uudella jälleenmyyjän toimesta.
3. Viallinen tuote palautuu jälleenmyyjän ja maahantuojan kautta valmistajalle ja se hyvitetään jälleenmyyjälle.
Huom!
1. On erityisen tärkeää, että vikakuvaus on selkeä ja yksityiskohtainen. Näin varmistamme, että kuvailtu vika löytyy ja huolto pystytään suorittamaan mahdollisimman nopeasti.
2. Mitä aikaisempi nouto ja palautus laitteelle saadaan sovittua, sitä nopeammin laite saadaan huollettua. Normaali kuljetusaika laitteelle on 2-3vuorokautta.
3. Käyttäessänne Lenovon kuljetuspalvelua on huoltotoimenpide täysin maksuton.
4. Asiakaspalvelusta saatte tarvittaessa tietoa tapauksenne tilasta. Tällöin tarvitsette alkuperäisen tapausnumeron tai laitteen sarjanumeron.
LG
LG ASIAKASPALVELU
Kysy mitä tahansa mikä liittyy LG:n tuotteisiin kuten tuotetietoja, teknisiä tietoja, huoltotilaus…
Ennen kuin otatte yhteyttä meihin, ota talteen seuraavat tiedot (asian käsittelyn nopeuttamiseksi):
• Mallinumero
• Sarjanumero
• Ostopäivä- ja paikka
Tarjoamme asiantuntevaa tukea arkisin klo 9-18
PUHELIMITSE: 0800 0 LG LG ( 0800 0 54 54 )
SÄHKÖPOSTITSE: tuki(ät)lge.com
TUKISIVUSTO: Mene www.lg.com/fi ja klikkaa Tuki -tekstiä
Logitech
Takuuaika 24 kk.
Tuki http://support.logitech.com/fi_fi/home
Luxor
Keskushuolto: Keski-Uudenmaan Elektroniikka Oy.
(tavaraosoite) Santaniitynkatu 7, 04250 KERAVA
email: info@kuetron.fi
p. 09 294 0784, 050 435 7224
Luxor televisioilla on kahden (2) vuoden takuu, koskien materiaali/valmistusvirheitä.
Jos laitteessa havaitaan ostopäivästä lukien, ensimmäisen kuuden ( 6) kuukauden aikana selvä valmistuksesta johtuva virhe, vaihdetaan tuote uuteen vastaavaan laitteeseen.
Huom! Mikäli vaihdettava malli on poistunut valikoimista, eikä täysin vastaavaa laitetta ole enää saatavilla, korjataan laite huollon toimesta normaalisti takuu-ehtojen puitteissa.
Huom! Vaihtotakuu ei koske (myymälässä esillä olleita) ns. näyttelykoneita.
Vioittunut laite tulee aina palauttaa Keskushuoltoomme ( osoite alla) asiallisesti pakattuna, joko alkuperäiseen pakkaukseen tai uuden vaihtokoneen mukanan tulevaan pakkaukseen.
Huom! Palautettavan laitteen mukana oltava aina käyttöohje, kaukosäädin, verkkojohto,
sekä muu mahdollinen alkuperäisen laitteen mukana tullut varustus.
Puutteellista palautusta ei hyvitetä!!
Vioittuneesta laitteesta on ensin täytettävä alla olevat tiedot ja lomake on liitettävä lähetyksen mukaan, sekä kopio lomakkeesta on lähetettävä konttoriimme ( kts. alla).
Huom! Ruksi vikaselvitykseen AINA onko kysessä alle 6 kk DOA vaihto vai
yli 6kk normaali takuutapaus.
Kopio VIKASELVITYKSESTÄ TÄNNE:
Yhteystiedot: Suomen Kodinkonetukku Oy
fax. 08 552 1263
email: sari.ojala@kodinkonetukku.com
p. 044 337 9610
Takuulaitteiden palautus tänne:( Keskushuolto)
Postin sopimusnumero: 613722 ( käytettävä aina tätä)
Kuljetustilaus: p. 0200 920 00
Huom! Sopimusnumero manittava aina kuljetustilausta tehtäessä.
Jos laite lähetetty muulla kuin tällä sopimusnumerolla tai muuten kuin Postin kautta
veloitetaan mahdollinen kuljetusmaksu lähettäjältä.
Keskushuolto: Keski-Uudenmaan Elektroniikka Oy
(tavaraosoite) Santaniitynkatu 7, 04250 KERAVA
email: info@kuetron.fi
p. 09 294 0784, 050 435 7224
Macab
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.auroragroup.fi
Microsoft
MICROSOFT/NOKIA
http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/
Mikäli toteat tuotteessa vikaa seitsemän päivän sisällä ostopäivästä, niin ota yhteys myyjäliikkeeseen. Nokian huoltoliikkeet ja käyttöohjeet löydät http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/ Nokian puhelimella on rajoitettu 2-vuoden takuu. Akulla takuuta on 6 kk ja muistikortilla 3 kk. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeesta. Asiakastukivaihtoehdot: http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/yhteystiedot/
http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/yhteystiedot/ linkin takaa löytyy IMEI numeron syöttämisen jälkeen mm. Chat ja puhelinnumero, auki arkisin klo 9-17. Twitter ja Facebook.
Miele
Miele kodinkoneiden kuluttajaneuvonta
p. 0800 177 100 (palvelunumero on maksuton)
Ma-pe klo 8-16
asiakaspalvelu(ät)miele.fi
Miele Gallery
avoinna ma-pe klo 9-17
ajanvaraus, p. 09 875 97 200
Jälkimarkkinointi
Huolto, varaosat, huoltoliikkeet ja paljon muuta osoitteesta:
http://www.miele.fi/fi/kotitalous/service/34.htm
Ofa
Takuuaika 24 kk.
Huolto http://www.avkomponentti.fi/u2q1/MSC/10310.htm
Valmistajan verkkosivut http://www.oneforall.com
Panzerglass
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://panzerglass.com
Philips
Takuutapaukset - televisiot
Tarjoamme kotihuollon valituille Philips-televisioille. Jotta voimme määrittää, että televisiosi kuuluu kotihuollon piiriin ja saadaksesi tukea, ota yhteyttä Philips asiakaspalveluumme puhelimitse numerossa 09 88 62 50 40. Ennen soittoasi muistathan ottaa esille televisiostasi sarja– ja mallinumeron (löytyvät laitteen takaosassa sijaitsevasta tarrasta) sekä laitteen alkuperäisen ostopäivämäärän. Muihin tuoteryhmiin liittyvissä takuuasioissa voit ottaa yhteyttä suoraan Philipsin asiakaspalveluun.
Philips tuotetuki: http://www.support.philips.com/support/sms_page.jsp?userLanguage=fi&userCountry=fi
Philips Oy, Consumer Lifestyle - PIENKONEET
Asiakaspalvelu (tuotetuki kuluttajat, jälleenmyyjät) Asiakaspalvelu auttaa kaikissa tuotteiden käyttöön ja tekniseen huoltoon liittyvissä asioissa. Puhelin: (09) 8862 5041 tai Chattaa nopeasti ja helposti asiakaspalvelun kanssa osoitteessa: www.philips.fi/support Asiakaspalvelu avoinna ma-pe klo 9-18 Chatti avoinna ma-pe klo 9-21, la klo 10-16
Esitteet ja käyttöohjeet tulostat helpoimmin osoitteesta www.philips.fi.
Valtuutettu keskushuolto InfoCare CS Oy (kaikki tuotteet) Silvastintie 1 01510 Vantaa p. 010 310 8100 Sähköposti: huolto@infocare.fi
Pioneer
Takuuaika 24 kk.
Huolto ma-pe 8-16 p. 020 798 1100 tai huolto@simson.fi
Huollon verkkosivut www.simson.fi
Valmistajan verkkosivut http://www.pioneer-audiovisual.eu/fi/home
Plantronics
Takuuaika 12-36 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.plantronics.com/fi
Qbulk
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.auroragroup.fi
Qnect
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.auroragroup.fi
Rayovac
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://www.rayovac.com
Razer
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.razerzone.com/eu-en
Roccat
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://www.roccat.org/fi-FI/Home/Overview
Rosenlew
Kaikkiin Rosenlew tuotteiden takuuseen tai huoltoon liittyvissä asioissa ota yhteyttä Rosenlew kuluttajaneuvontaan.
Puhelin kuluttajaneuvonta:
030 600 5200
Ma - Pe klo 9-16
Kiinteä puhelinverkko:
8,28 snt/puhelu + 3,2 snt/min
Matkaviestinverkosta:
19,2 snt/min
http://www.rosenlew-kodinkoneet.fi/Page-Footer-Menu/Contact-us/
Samsung
Kaikkiin Samsungiin liittyvissä kysymyksissä tai ongelmissa ottakaa aina ensin suoraan yhteys Samsungin asiakastukeen.
Asiakastuki
p. 030 622 7515 (avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 10-15)
Voit myös asioida asiakastuen kanssa sähköpostitse.
Lisätiedot osoitteesta:
http://www.samsung.com/fi/info/contactus.html
Sandisk
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkko-osoite https://www.sandisk.com
Sennheiser
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkko-osoite http://fi-fi.sennheiser.com/service-support-contact
Siemens
Asiakaspalvelumme vastaa kysymyksiin:
p. 0207 510 700 tai sähköpostitse: huolto.suomi(ät)bshg.com
Soittajahinta on:
Lankapuhelimesta 8,28 snt/puhelu + 7 snt/min
Matkapuhelimesta 8,28 snt/puhelu + 17 snt/min
Aukioloajat:
24 h, 7 päivää viikossa
http://www.siemens-home.fi/huoltopalvelu.html
Skross
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://www.skross.com/de
Sony
Ota yhteys Sonyn tukeen
Puhelin:
09 6937 9450
ma-pe klo 9-18
Tuen löydät myös osoitteesta:
http://www.sony.fi/support/fi/contacts
Swisstone
Takuuaika 24 kk.
Valmistajan verkkosivut http://swisstone.com
Targus
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://www.targus.com/uk
TCL
Takuuaika 24 kk.
Tech21
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.tech21.com
Thomson
Keskushuolto
Miro Oy
Kangaspellontie 3
00350 HELSINKI
p. (09) 5877 109
Kotisivu: www.mirooy.fi
Tivoli Audio
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://tivoliaudio.fi/contact
TomTom
Uusimmat ohjelmisto-ja karttapäivitykset löytyvät www.tomtom.com.
Teknisissä ongelmissa auttaa Tom Tomin asiakastuki p. 09 8862 5003
Ota yhteys suoraan TomTomin asiakastukeen.
Transcend
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://fi.transcend-info.com
Upo
UPOn kuluttajaneuvonta palvelee puhelimitse numerossa 09 503 301 (pvm) arkisin klo 9-16.
Yhteydenottolomakkeen löydät osoitteesta:
http://www.upo.fi/asiakaspalvelu/kuluttajaneuvonta
Huoltopisteet:
http://www.upo.fi/asiakaspalvelu/huoltopisteet
Varta
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut http://fi.varta.com
Vogel's
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.vogels.com/en-fi/c
Wave
Takuuaika 12 kk.
Valmistajan verkkosivut https://www.batpower.fi
Whirlpool
WHIRLPOOL ASIAKASPALVELU, PUHELIN
09 6133 611
Jos sinulla on kysyttävää tuotteistamme ennen ostoa tai oston jälkeen tai tarvitset huoltoliikkeidemme yhteystietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ma-pe klo 8-17
http://www.whirlpool.fi/tuki-palvelut/ota-yhteyttae-meihin
Varaa valmiiksi tuotteen 12NC-numero (85-alkuinen numero jossa on 12 numeroa), joka löytyy tuotteen tyyppikilvestä, sekä kuitti/ostopäivä, kun soitat asiakaspalvelukeskukseemme. Nämä tiedot tarvitaan jotta voimme tilata huoltokäynnin varmasti oikein.
Lisätietoja: www.whirlpool.fi/app.cnt/whr/fi_FI/pageid/pgwpsrvseghome001
Suomenkielinen käyttöpaneeli päältätäytettäviin pesukoneisiin:
Voit tilata suomenkielisen paneelin helposti, nopeasti ja veloituksetta osoitteesta www.whirlpool-ohjauspaneeli.fi.
TAKUU
Tuotteilla on kahden (2) vuoden takuuaika
VIRHEILMOITUS
Myytäessä tuotteita kotitalouskäyttöön, noudatetaan takuun osalta Kuluttajansuojalain pykäliä 15:5 ja 15 a §. Lisää tietoa takuuseen liittyvistä asioista saat jälleenmyyjältäsi tai Kuluttajavirastosta.
Yamaha
Takuu
Yamaha myöntää asiakkaalle audiovisuaalisissa tuotteissa, vähintään 24 kuukauden takuun ostopäivästä
Yamaha takaa tällä rajoitetulla takuulla, että tuotteessa ei ilmene ostopäivänä materiaali- eikä valmistusvirheitä. Mikäli takuukauden aikana ilmenee materiaali- tai valmistusvirheitä, Yamaha korjaa tai vaihtaa tuotteen maassa voimassaolevan takuun mukaan. Yamaha korvaa korjauksesta tai vaihdosta aiheutuvat työ- ja materiaalikustannukset.
Yamaha tarjoaa tietyille tuotteille laajennetun takuun. Sen käyttöön asiakkaan on rekisteröitävä tuote 3 kuukauden kuluessa ostopäivästä voimassaolevia ehtoja noudattaen. Ilman rekisteröintiä takuukausi on 24 kuukautta ostopäivästä. Takuulaajennusta ei voi siirtää.
OTA YHTEYTTÄ:
Yamaha valtuutettu keskushuolto / varaosat
Miro Oy
Valimotie 1B
00380 Helsinki
Yamaha huolto p. 044 722 0282 Toni Popper
Huoltoonlähetys
Matkahuolto, bussipakettina
- Rasti ruutuun, vastaanottaja maksaa
Postilla, postipakettina
- Asiakaspalautuksena, asiakaspalautusnumerolla 613531
Laitteen mukaan tarvittavat tiedot:
- Kuka lähettää ( palautus osoite, puhelinnumero )
- Mitä lähettää ( merkki, malli ja sarjanumero )
- Vikaselostus ( tarkka kuvaus oireista ja käytöstä jossa ilmenee )
- Ostokuitti tai kopio ( mikäli takuukorjaus )
Paikkakuntakohtaisia Yamaha huoltoja:
- Jukolanportin TV-videohuolto Oy, Jukolankatu 19 , 80100 Joensuu p. 013 823 333
- Jyväskylän TV-Tekniikka Alasinkatu 1-3, 40320 Jyväskylä p. 014 620 584
- Kymen Huoltokeskus Oy Kaupinkatu 4 , 45130 Kouvola p. 05 311 7441
- Savon Elektroniikkahuolto Maaherrankatu 37, 70100 Kuopio p. 017 3699 100
- Oulun Huoltotalo Oy Torikatu 33, 90100 Oulu p. 08 311 3750
- Turun HUoltoExpertit Oy Nuppulantie 40, 20320 Turku p. 02 254 7760
- Ultimake Oy Mätäsperä 5 , 33100 Tampere p. 050 441 3225
Zanussi
Kaikkiin Zanussi tuotteiden takuuseen tai huoltoon liittyvissä asioissa ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
Puhelin kuluttajaneuvonta:
030 600 5200
Ma - Pe klo 9-16
Kiinteä puhelinverkko:
8,28 snt/puhelu + 3,2 snt/min
Matkaviestinverkosta:
19,2 snt/min